بهترین راهنمای استفاده از برنامه‌های مایکروویو کنوود KENWOOD

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو کنوود KENWOOD به چه معناست؟ در ادامه با کنوود KENWOOD کاستومرز همراه باشید تا به بررسی و معرفی علائم و چراغ های روی صفحه نمایشگر کنوود KENWOOD بپردازیم.

 

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو کنوود KENWOOD به چه معناست؟

مقدمه

 شاید برای اکثر ما پیش آمده باشد که انواع فر و اجاق‌ گازهای جاگیر را از آشپزخانه حذف کنیم، تا فقط با استفاده از مایکروویو‌ و سولاردام کنوود KENWOOD بتوانیم در کم‌ترین زمان انواع پخت‌ غذا را انجام دهیم. بعد از خرید دستگاه، تکنسین برای نصب و آموزش برنامه‌های آن و طرز کار با مایکروویو کنوود KENWOOD، به منزل ما می‌آید و با کلی ذوق و شوق در همان لحظه به خود قول می‌دهیم بعد از نصب به سراغ پخت یک غذای جدید برویم و ممکن است به مطالعه‌ راهنمای طرز استفاده از مایکروویو کنوود KENWOOD بپردازیم.

البته اگر قصد نداشته باشید راهنما را مطالعه کنید، بعد از اینکه تکنسین درب منزل را می‌بندد، ابرهای تصورات بالای سرتان نیز مانند سوزن زدن به یک بادکنک می‌پرند و شما می‌مانید و کلی برنامه و دکمه‌هایی که کاربرد آن یادتان رفته که کی و کجا بوده است. اما دست نگه دارید. ما با این مقاله می‌خواهیم یک کلاس آموزشی سولاردام یا مایکروویو کنوود KENWOOD  را مجددا به خانه‌تان بیاوریم و آموزش کار با مایکروویو کنوود KENWOOD را به شما ارائه دهیم.

آیا هرگز به علائم روی فر خود را نگاه کرده‌اید و از اینکه تمام این نشانه‌ها واقعا چه می‌کنند، متعجب شده‌اید؟ اکثر ما فر را به امید آن خریده‌ایم که سالیان زیادی برای ما کار کند، به همین دلیل نگهداری صحیح فر شما ضروری است. علاوه بر این، شما می‌خواهید که فرتان تمام حالات پخت و پز مورد نیاز شما را داشته باشد، اما هر یک از این نشانه‌ها به چه معناست؟ دانستن این نشانه ها می تواند به کاربری صحیح و درست و درنتیجه عدم آسیب به دستگاه ختم شود.

به هرجهت حالت‌های پخت و پز فر از طریق نشانه‌های روی صفحه جلوی اجاق مشخص می‌شود. درک این علائم نه تنها برای آشپزی موفق مهم است است بلکه برای نگهداری اجاق در شرایط مناسب اهمیت دارد. استفاده­‌ی نادرست باعث صدمات و خرابی می‌شود که حتی اگر گارانتی مناسبی داشته باشید نیز مشکل بزرگی است. برای کمک به درک نشانه‌های مختلف فر و حالات پخت و پز آنها، در کنوود کاستومرز به توضیح ده علامت متداول استفاده شده در آنها می‌پردازیم.

همچنین در صورت هرگونه مشکل فنی در مایکروویو یا سولاردام کنوود KENWOOD خود می توانید با کنوود کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

آشنایی با علائم و دکمه های مایکروویو کنوود KENWOOD

بر روی دستگاه ماکروفر کنوود KENWOOD نیز انواع دکمه‌ها وجود دارد که هر کدام برای یک منظور خاص تعبیه شده‌اند. در این بخش می‌خواهیم شما را با این کلیدها و طریقه استفاده از آنها آشنا کنیم.

هر ماکروفر دارای یک پنل کنترل است. این پنل که دارای دکمه‌های متفاوتی است، وظیفه فرمان دهی به دستگاه را بر عهده دارد. شما می‌توانید با لمس یا زدن هر دکمه به قسمتی از دستگاه، فرمان خود را صادر کنید.

 با کلیک بر روی هرکدام از علائم مد نظر خود به سرعت به بخش مورد نظر بروید

 

 

 

 

 

ماکرو micro

یکی از این کلیدها، ماکرو نام دارد. این دکمه با فشردن یا لمس کردن فعال شده و به مدت ۳۰ ثانیه با بیشترین توان شروع به کار می‌کند. برای پختن غذا و داغ کردن آن می‌توانید از برنامه ماکرو استفاده کنید. این برنامه همانند اجاق گاز عمل کرده و غذا را گرم می‌کند.

 

 

 

 

فر فن‌دار یا اجاق گاز فن  (Fan oven) یا کانوکشن (convection)

علامت فن در واقع عملکرد هوای گرم مثل فر برقی است. در این حالت مایکروویو از یک فن استفاده می کند تا گرما را به طور مساوی در داخل دستگاه پخش کند. مزیت این عملکرد این است که می توانید نسبتاً سریع  غذای خود را طبخ کنید.

به عبارتی دیگر علامت یک فن (پروانه) داخل یک دایره، بیانگر فری است که از یک فن برای توزیع گرمای تولیدشده از المنت دایره‌ای که اطراف فن را احاطه کرده، استفاده می‌کند. در حالت ایده‌آل، توزیع گرما باید یکسان باشد، به طوری که غذا، فارغ از محل قرارگیری در داخل فر، همواره خوب پخته شود.

فر‌های فن‌دار برای سریع‌تر گرم شدن، کاهش زمان پخت و کاهش مصرف انرژی طراحی شده‌اند. این فرها برای پخت همزمان چند سینی (بیسکویت‌ها، کیک‌ها و کلوچه‌ها بترتیب در طبقه بالا، میانی و پایینی) مناسب هستند. همچنین در صورتی که بخواهید گوشت را به شیوه­‌ی آشپز‌ها بپزید که داخل گوشت نیم‌پز و بیرون آن ترد باشد، این روش توصیه می‌شود.

توجه:‌ چنانچه فر ترکیبی دارید و می‌خواهید از فن آن استفاده کنید، نشان آن، دایره­‌ی دور فن (پروانه) را ندارد.

در صورت هرگونه مشکل فنی در مایکروویو یا سولاردام کنوود KENWOOD خود می توانید با کنوود کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

 

 

 

گرمایش همرفتی (طبیعی)

نشان گرمایش همرفتی، دو خط یکی در بالا و دیگری در پایین یک مربع است. خطوط نشان دهنده دو المنت گرمایشی استفاده شده، یکی در بالای و دیگری در پایین فر است. به جای یک فن، گرما از طریق حرارت طبیعی پخش می‌شود. از این روش برای بریان کردن گوشت و سبزیجات یا پخت کیک استفاده کنید.

 

 

 

 

المنت گرمایشی کف (پایین) یا گرما از پایین  (Lower heat)

نشان آن یک خط در پایین یک مربع است که بیانگر استفاده از المنت حراراتی در پایین فر است. این روش برای پخت چیزهایی است که پایه­‌ی (قسمت انتهایی) آنها باید ترد شود، مانند پیتزا. همچنین برای پختن کاسرول کاربرد دارد.

 

در این حالت تمام گرما توسط یک المنت گرمایشی در پایین مایکروویو ایجاد می شود. شما می توانید از این دکمه برای پخت غذا و پخت بن ماری استفاده کنید. حتی برای غذاهایی که در دمای بالا پخته می شوند نیز این حالت مفید است. با استفاده از این حالت می توانید مطمئن باشید که زیر یک پیتزا یا کیک بدون اینکه بالای آن بسوزد پخته می شود.

 

 

 

 

گرما از بالا  (Upper heat)

از حالت گرما از بالا برای کیک هایی که پخته شده اند و هنوز نیاز به پخت بیشتر دارند استفاده می شود. به عنوان مثال برای پخت پای سیب اگر از المنت گرما از بالا استفاده کنید می توانید از برشته شدن بیش از حد خمیر پای جلوگیری کنید.

 

 

 

 

بریان کن به همراه المنت گرمایی کف

علامت این حالت یک خط زایگاگ (گریل) در بالا و یک خط صاف در پایین یک مربع است. این حالت برشته کردن پیتزا، مرغ و سایر غذاها مناسب است.

 

 

 

بریان کن با فن یا حالت گریل فن (Fan grill mode)

نشان آن یک خط زیگزاگ در بالای یک مربع و علامت فن در پایین خط است. در حالی که گریل از بالا باعث برشته شدن می‌شود فن گرما را پخش می‌کند. برای حفظ تعادل گرمایی گریل خاموش و روشن می‌شود. این روش برای بریان کردن گوشت و مرغ ایده‌آل است.

هنگامی که این حالت را انتخاب می کنید، دستگاه شما مرتب بین فن و گریل تغییر حالت می دهد. به این ترتیب، مایکروویو هر چند وقت یکبار، هوای گرم در اطراف ظرف شما را می وزد و قطعات بزرگ گوشت و ماهی نیز به خوبی پخته می شوند. اگر فقط از حالت گریل برای قطعات بزرگ گوشت و ماهی استفاده کنید، ممکن است قسمت های بیرونی حالت سوختگی پیدا کند در حالی که قسمت داخلی آن هنوز خام است.

 

 

 

 

 

بریان کن یا گریل کامل  (Full grill)

نشانه این حالت یک خط زیگزاگ در بالای یک مربع است. با استفاده از حالت تمام گریل شما می‌توانید غذای اعضای خانواده خود به همراه مهمانان را بپزید. ممکن است یک حالت تنظیم نیمه گریل نیز وجود داشته باشد، که در این صورت فقط قسمت مرکزی المنت بریان کن داغ می‌شود. برای پخت هر چه بهتر باید غذا را درست در مرکز فر قرار دهید. بریان کن برای سرخ کردن و ترد کردن غذا‌ها فوق العاده است، پس از آن برای درست کردن تُست‌ها و ساندویچ‌ها، آب کردن و برشته کردن پنیر لازانیا و پختن استیک قارچ لذیذ، استفاده کنید.

با این دکمه شما گریل کامل یا همان حالت کباب کردن را انتخاب می کنید. شما می توانید برای گریل یا کباب کردن گوشت، ماهی یا سبزیجات از این حالت استفاده می کنید. حالت گریل برای درست کردن برش های گوشتی واقعا ضخیم توصیه نمی شود. در واقع این حالت کار پخت و پز را انجام نمی دهد و بیشتر برای ایجاد حالت کبابی روی مواد غذایی به کار می رود. هنگامی که بخواهید برش گوشت های خیلی ضخیم را با این حالت کباب کنید، اکثر اوقات بیرون گوشت حالت سوختگی پیدا می کند در حالی که داخل آن هنوز به خوبی پخته نشده است!

  

 

 

گریل جزئی  (Part grill)

شما می توانید از گریل جزئی مانند گریل کامل اما با مقادیر کمتر استفاده کنید. در این حالت شما از بخشی از گریل استفاده می کنید. دقت کنید که کدام قسمت را می خواهید گریل کنید، سپس ظرف را در جای مناسب معمولا در وسط ماکروویو قرار دهید.

 

 

 

چراغ فر

بدیهی است که نشانه آن یک لامپ داخل یک مربع است. بعضی از فر‌ها به صورت خودکار در هنگام پخت و پز چراغ را روشن نگه می‌دارند در این صورت شما می‌توانید وضعیت را به راحتی مشاهده کنید، اما سایر فر‌ها دارای کلید روشنایی هستند، بنابراین شما برای مشاهده شرایط پخت باید آن را روشن یا خاموش کنید.

در صورت هرگونه مشکل فنی در مایکروویو یا سولاردام کنوود KENWOOD خود می توانید با کنوود کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

 

 

برفک‌زدایی فر یا یخ زدایی (Defrost)

همه فرها حالت برفک‌زدایی ندارند. اما اگر فر شما مجهز آن باشد نشانه آن به شکل یک دانه­‌ی برف بر روی یک قطره آب داخل یک مربع است. در این حالت، فن روشن است، اما هیچ حرارتی تولید نمی‌شود. گردش هوا غذا را برفک‌زادیی می‌کند. این حالت هنگامی که شما فراموش کرده‌اید غذای یخ‌زده را به موقع از فریزر و نیاز به اقدام سریع دارید، فوق العاده است.

با حالت یخ زدایی می توانید مواد غذایی را بدون گرم کردن آن ها یخ زدایی کنید. به سرعت می توانید یک تکه نان را برای صبحانه یا گوشت چرخ کرده را برای سس ماکارونی یخ زدایی کنید. اگر از حالت یخ زدایی در مایکروویو استفاده می کنید، باید وزن را انتخاب کنید، سپس مایکروویو با زمان و قدرت توان مناسب برای یخ زدایی را فعال کنید.

 

 

 

گرم نگهداری غذا

نشانه این حالت یک ظرف به همراه شکل «بخار» است که از روی آن بلند می‌شود. برای گرم نگه داشتن غذا بدون اینکه دیگر آنرا بپزید از این حالت استفاده نمایید. غذا به کمک این حالت گرم کن فر آب‌دار مانده و خشک نمی‌شود.

 

 

 

گرم کن ظروف

نشان این حالت سه ظرف است که بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. آداب مهمانی شام حکم می‌کند که ظروف باید گرم روی میز قرار گیرند. این حالت ظروف را بدون آسیب دیدن چینی آنها گرم می‌کند.

 

 

 

بخارپز (Steam)

عملکرد بخارپز در مایکروویو برای بخارپز کردن سبزیجات استفاده می شود. کافیست سینی بخارپز را با آب پر کنید و سپس آن را درون مایکروویو قرار دهید. در این روش شما سبزیجات را بدون از بین بردن طعم، ویتامین ها و ساختار آن ها آماده می کنید.

 

سرویس و تعمیر تخصصی مایکروفر کنوود KENWOOD

ولتاژ برقی ورودی مایکروویو کنوود KENWOOD توسط ترانس، دیود و خازن بالا می‌برد تا مگنترون بتواند امواج ماکرویوو را تولید کند. به همین دلیل اگر تعمیر خودسرانه بدون داشتن دانش فنی و ابزار لازم انجام دهید خیلی خطرناک است. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که هرگز خودتان تعمیر ماکروویو کنوود را انجام ندهید و این را به تکنسین های ماهر بپردازید. علاوه بر تعمیر ماکروویو کنوود KENWOOD می توانید تعمیر جاروبرقی کنوود و تعمیر یخچال فریزر کنوود را به تعمیرکاران ما بسپارید.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی کنوود

  • ID
مرکز خدمات جاروبرقی کنوود آذربایجان شرقی

همانگونه که میدانید جاروبرقی وسیله ای الکترونیکی است که با مکش، زباله های سطوح مختلف را جمع و در کیسه خود نگه میدارد ، این وسیله با اختلاف فشاری که ...

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که شما حداقل یک کار را غلط ...

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو کنوود KENWOOD به چه معناست؟ در ادامه با کنوود KENWOOD کاستومرز همراه باشید تا به بررسی و ...

اگر دیگ ماشین لباسشویی اصلا پدال یا نگهدارنده‌ی قابل تعویض نداشت، و آنها را هنگام ساخت دیگ، در داخل بدنه‌ی فولادی آن جای‌گذاری می‌کردند (که اغلب ...

مایکرووی، سولاردام، مایکروفر کنوود، از جمله وسایل مورد مصرف در آشپزخانه است که برای گرم کردن و بعضا پختن غذا به کار میرود. به دلیل مشغله زیاد مردم و ...

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر کنوود است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص کافی آن را تعمیر ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی کنوود می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای لباسشویی کنوود ...

لاستیک یا نوار درب یخچال کنوود یکی از مهمترین اجزای یخچال کنوود است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور درب یخچال کنوود از ورود هوای ...

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید کنوود امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر خانه‌‌ها پیدا کرد. از مزایای یخچال‌های ساید ...

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی کنوود شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت ...

چگونه بفهمیم گاز یخچال خالی شده

سیکل گردش گاز یخچال

بسیاری از مصرف کننده های خانگی و تجاری یخچال فریزر این تصور را دارند که گاز یخچال هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ داشته و این گاز ...

لرزش لباسشویی کنوود
در این مقاله سعی شده تا با زبانی ساده مشتریان راهنمایی گردند تا بتوانند بدون نیاز به تکنسین از لرزش ماشین لباسشویی بکاهند ؛
 
1.محل نصب ...
راهنمای تمیز کردن مایکروویو کنوود

مایکروفرها امروزه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه و اداره ها تبدیل شده اند. تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد ؛ پخت ...

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی کنوود

 تاریخچه ماشین ظرفشویی 

ماشین ظرفشویی از بهترین وسایل ابداع شده توسظ بشر به جهت سهولت در زندگی شهری است چرا که با کاهش زمان,صرفه جویی انرژی باعث ...

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی کنوود

 تاریخچه ماشین لباسشویی 

لباسشویی از بهترین وسیله های اختراع شده در کاهش زحمت انسان ها برای شستن البسه میباشد  و در دستگاه های امروزی علاوه بر آپشن ...

نکات ایمنی یخچال کنوود

پیشاپیش از خرید برند کنوود و انتخاب خدمات ایران سرویس به شما تبریک عرض می کنیم ؛ شایان ذکر است حتما قبل از استفاده از دستگاه خود به مطالعه نکات زیر ...

Load More