نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی کنوود

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که شما حداقل یک کار را غلط انجام داده باشید مثل : قرار دادن تعداد زیادی ظرف داخل دستگاه یا ظروف نقره و دیس‌ها را در جای نادرست چیده باشید.

نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی کنوود

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که که نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی ، در مارک‌های مختلف مانند : دوو ، ال جی، سامسونگ، بوش، کندی و غیره هیچ فرقی نمی کند و شما فقط بابد اصول آن را یاد بگیرید.

چینش اشتباه ظروف در داخل ماشین و یا بیش از حد بارگذاری آن موجب کارکرد نادرست ماشین ظرفشویی شده که علاوه بر تمیز نکردن کامل ظروف ممکن است در آینده به خرابی دستگاه شما منجر شود. در ادامه با زومیلو همراه باشید تا نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی را به شما اموزش دهیم.

کار کردن با هر یک از لوازم خانگی دارای اصول و شیوه ای است که با رعایت کردن این اصول می توانید بهترین و بیشترین استفاده را از لوازم خانگی مورد نظر داشته باشید. اما اینبار مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر به نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی پرداخته است تا با مطالعه این مقاله همانند سایر مقالات آموزشی ارائه شده توسط این سایت به بهترین روش های کار با انواع لوازم خانگی دست پیدا کنید.

برای شستشو مطمئن شوید که به اندازه کافی ظرف وجود دارد که دستگاه را پر کند تا ارزش انرژی و آبی که ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن آن ها استفاده می کند را داشته باشد. به علاوه توجه داشته باشید که کم بودن تعداد ظروف در ماشین ظرفشویی باعث نمی شود که ظروف بهتر تمیز شوند. 

اگر تمام ظروف را در داخل ماشین ظرفشویی به درستی قرار داده و بچینید، علاوه بر اینکه هنگام خارج کردن ظروف به مشکل بر نخواهید خورد، در زمان و انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد. چیدن ظروف در ماشین های ظرفشویی از اصولی برخوردار هست که تنها کافیست این اصول را یاد بگیرید و بازهم تایید میکنیم که این اصول در ماشین های ظرفشویی در برندهای مختلفی چون سامسونگ، ال جی، بوش، زیرووات، و … هیچ تفاوتی خاص و قابل ملاحظه ای ندارند.

در صورت هرگونه مشکل فنی و سوال در مورد ماشین ظرفشویی کنوود KENWOOD خود می توانید با کنوود کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

 

آماده سازی ماشین ظرفشویی برای شستشو

برای آماده سازی ماشین ظرفشویی برای شستشو، نمی خواهیم پیش شستشو داشته باشیم! خیلی راحت، تکه های درشت باقی مانده غذا را داخل سطل یا کیسه بریزید، ظروف را داخل قفسه پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید. بهترین کار این است که با چیدن ظروف بزرگتر از عقب دستگاه شروع کنیم، بعد ظروف کوچکتر را به ترتیب جلوی قفسه بچینیم. خیلی ساده است، حالا برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید که فکر میکنید بهتر است.
 شستشوی قوی تر برای سینی های آشپزی و ظروف خیلی چرب، و شستشوی آرام تر برای ظروف حساس که پیشنهاد مطمئن تری هستند، اما کارخانه سازده ماشین ظرفشویی عموما راهنمای بیشتری برای دستگاهیش ارائه میدهد. یکی از موارد را انتخاب کنید، قرص ماشین ظرفشویی را قرار دهید و درب ماشین ظرفشویی کنوود را ببندید.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی کنوود باید آن را به صورت خالی به کار بیاندازید. به این علت که ماشین ظرفشویی ها آب زیادی مصرف می کنند، این کار را فقط زمانی که آثار شوینده را روی آن دیدید انجام دهید. برای این کار نیازی به مواد شوینده ندارید؛ بلکه به چیزی که تا حدی ساینده باشد و همه گوشه ها را تمیز کند احتیاج دارید. برای این منظور، می توانید مقداری نوشابه گازدار در کف ماشین ظرفشویی بریزید و دستگاه را با تنظیمات آب داغ و خشک کن روشن کنید. همچنین می توانید در توزیع کننده شوینده، مقداری سرکه بریزید تا نتیجه معجزه آسای آن را ببینید.

 

پرکردن مخزن ماشین ظرفشویی

طوری ماشین ظرفشویی را پر کنید که تقریبا هیچ فضایی باقی نماند، این بهترین حالت برای شروع شستشو است. وقتی کل ماشین ظرفشویی پر باشد با کارایی کامل کار خواهد کد، یعنی در یک شستشو انرژی و هزینه کمتری مصرف خواهد شد، نسبت به وقتی که ماشین ظرفشویی دو بار و به صورت نیمه پر کار کند.

 

 

اصول کلی نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی کنوود kenwood

اول از هرچیزی پیشنهاد میکنیم تا تخته های برشی و سینی ها را در داخل ماشنی ظرفشویی قرار ندهید؛ اما اگر خواستید این کار را انجام دهید بهتر است زمانیکه دستگاه را با برنامه کم انتخاب کرده اید این دسته از ظروف را قرار دهید. این را هم باید اضافه کنیم که سینی و تخته های برشی برای قرار گرفتن در اسلات ها و صفحات آن مناسب نیستند. پس بهتر است آنها را خارج از بخش پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید.

ابتدا باقی مانده های غذا را از روی ظرف ها پاک کنید. اما در ماشین های امروزی نیازی به آبکشی ظروف قبل از چیدن آن ها درون دستگاه وجود ندارد ولی اگر ان ها را پاک کنید بهتر است. به علاوه، اگر ظرفی دارید که غذا در آن سوخته است، ابتدا باید مواد سوخته و چسبیده به ظرف را پاک کرده و بعد در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

 

نحوه چیدن ظروف خیلی بزرگ داخل ماشین ظرفشویی

ظرف های خیلی بزرگ مانند دیس های بزرگ و تخته آشپزی را باید در کناره ها و عقب دستگاه قرار داد تا مانع از جریان آب و شوینده نشوند.

 

نحوه چیدن بشقاب داخل ماشین ظرفشویی کنوود

بشقاب‌ها را در قفسه پایین قرار دهید. روی بشقاب‌ها را به سمت وسط قرار دهید. این کار به این دلیل است که اب توسط آب‌پاش‌ها و قطعات چرخشی ماشین ظرفشویی از وسط به سمت اطراف ، از پایین و بیرون به سمت بالا ، و بالا و بیرون به سمت پایین پاشیده می‌شود.

لوله ها، جت ها و دستگاه های چرخشی موجد در ظرفشویی آب را از مرکز به داخل دستگاه می پاشند؛ از طرف دیگری هم اسلات هایی در داخل دستگاه تعبیه شده که باید بشقاب ها و دیس ها را در داخل آنها قرار دهید. پس با توجه به توضیحات داده شده بهتر است بشقاب و دیس را به طرف مرکز کشیده و مرتب در داخل سبد ظرفشویی و اسلات ها قرار دهید تا فضای بین آنها نیز خالی نباشد.

 

نحوه چیدن فنجان و لیوان در داخل ماشین ظرفشویی کنوود

لیوان ها، فنجان ها و کاسه های کوچک را برعکس و در قفسه بالا قرار دهید. همچنین، آن ها را به هم نچسبانید. زیرا ممکن است آب به بین لیوان ها نرسد و یا لیوان ها در اثر برخورد با هم بشکنند.

این دسته از ظروف را در داخل ظرفشویی باید به گونه ای قرار دهید که علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال نکنند، محلول شستشو نیز به گونه ای به آن برسد که داخل لیوان را به نیز تمیز کند. پس بهتر است به صورت منظم و در یک زاویه شیبدار لیوان و فنجان های خود را قرار دهید.

 

نحوه چیدن ظروف پلاستیکی داخل ماشین ظرفشویی کنوود

می دانید که ظروف پلاستیکی در برابر گرما مقاومتی نداشته و دچار آب شدن یا پیچ خوردگی می شوند؛ از این رو اول از همه پیشنهاد می کنیم این دسته از ظروف پلاستیکی را داخل ماشین ظرفشویی برای شستشو قرار ندهید. اما اگر به هر دلیلی مجبور به کار شدید باید بدانید محل قرارگیری ظروف پلاستیکی در طبقه بالا ظرفشویی می باشد؛ دلیل آن هم این است که آبگرمکن یا هیتر در ظرفشویی ها بیشتر در پایین دستگاه قرار دارد و همانطور که گفتیم به پلاستیک نباید گرما برسد.

در صورت هرگونه مشکل فنی و سوال در مورد ماشین ظرفشویی کنوود KENWOOD خود می توانید با کنوود کاستومرز در تماس باشید، تعمیرکاران ما در قزوین در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده ارائه خدمت به شما هستند.

 

طرز صحیح قرار دادن تابه و قابلمه در ماشین ظرفشویی کنوود

این ظروف را بصورت روبه پایین و در جهت بازوی اسپری چیدمان نمایید.

لازم به ذکر است که برای اینکه جرم و چربی از تابه و قابلمه ها به راحتی جدا شود، باید آنها را به صورت برعکس و برای اینکه مواد شوینده به خوبی برسد در داخل دستگاه قرار دهید.

 

طرز صحیح قرار دادن کارد، چنگال و قاشق ها در ماشین ظرفشویی

قاشق ها و چنگال ها را طوری درون دستگاه قرا دهید که دسته آن ها رو به پایین باشد. اما دسته چاقوها باید رو به بالا باشد تا در هنگام بیرون آوردن آن ها به دستتان آسیب نرسد. قاشق ها و چنگال ها را بصورت دو به دو، رو به بالا و پایین گذاشته تا خیالتان از بابت چرخش آب و تمیز شدن هرکدام راحت شود.

این دسته از ظروف را بهتر است از هم جدا کنید و نکته ای باید بگوییم این است که چون چاقوهای تیز توسط شستشو در ماشین ظرفشویی کند می شوند، پیشنهاد می کنیم که آنها را به صورت دستی بشورید. کارد، چنگال و قاشق ها را در داخل سبد مخصوص خود قرار دهید و برای اینکه آب به آنها برسد و به خوبی شسته شوند آنها را از هم جدا کنید.

نکته: کارد و چنگال ها باید به گونه در داخل سبد قرار بگیرند تا مزاحم اسپری کردن آب توسط لوله ها، نازل ها و دستگاه های چرخشی نباشند. 

 

چیدن ظروف از عقب ماشین ظرفشویی

برای راحتی قرار دادن ظروف را از پشت شروع کنید. اگر در مسیر قرار دادن ظروف مانع ایجاد نکنید کمتر به مشکل برخواهید خورد، اگر از جلو شروع به چیدن ظروف بکنید برای گذاشتن بشقاب ها (و حتی کوچک تر از آنها) به داخل ماشین ظرفشویی به دردسر خواهید افتاد. پیشنهاد میکنیم بزرگترین بشقاب ها رو عقب و کوچک ها رو جلو تر قرار دهید. این کمک میکنه آب به خوبی پخش بشه،اما بیشتر به این دلیل که بشقاب ها را راحت تر و سریع تر در بیاورید. اگر یه سری بشقاب دارید، در دندانه های مختلف آنها قرار دهید(مثلا قسمت عقب سمت چپ برای بشقاب های بزرگتر، و راست و جلو برای کاسه ها) به صورت دیگر مجبور نیستید همه بشقابها را یه جا انباشته نمایید.

 

بهترین ردیف برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی

با توجه به آنچه در ماشین ظرفشویی قرار میدهیم، معمولا دستورالعمل هایی وجود دارد که به ما می گوید ظروف و لیوان ها را در کدام ردیف، یا موقعیت قرار بدهیم. به عنوان یک قانون کلی، لیوان ها و بقیه ظروف نوشیدنی باید در ردیف بالا قرار داده بشوند. و قابلمه ها و ماهیتابه را باید در ردیف پایین قرار دهیم. همین کار ها باعث میشود  آب به صورت یکنواخت پاشیده شود، همچنین از آسیب دیدن و حتی کج شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری میکنید.

 

نکاتی که در هنگام کار با ماشین ظرفشویی و شستشوی ظروف در آن باید رعایت کنید:

با توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی در آن ظروف قرار دهید؛ بیش از ظرفیت دستگاه قرار دادن علاوه بر اسنکه ظروف را به خوبی شستشو نمی دهد، از گردش آب و رسیدن آب به تمام نقاط جلوگیری خواهد کرد. همچنین خساراتی را در بر خواهد داشت که شما مجبور خواهید شد به تعمیرات ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

در صورت لزوم ماشین ظرفشویی را در حالت دستی و یا روی برنامه تکرار قرار دهید.

از کلید اساسی چیدمان صحیح در ماشین ظرفشویی، جداسازی ظروف می باشد.

برای اینکه شستشو به خوبی انجام شود، مطمئن شوید تا دسته ها و دستگاه های چرخشی به راحتی حرکت کرده و و برای لوله های و اسپری ها مانعی به وجود نیامده است.

با توجه به میزان کثیفی ظروف، برنامه مناسب شستشو را انتخاب کنید.

از مواد شوینده استاندارد و مواد شوینده ای که توسط دستگاه سازنده توصیه شده استفاده کنید.

 

 

در این مقاله سعی شد تا تمام نکات لازم در خصوص نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی به اشتراک گذاشته شود. و در انتها باید بگوییم در صورت هر گونه مشکل برای انواع لوازم خانگی خود و همینطور برای پاسخگویی به سوالات می توانید به مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی در قزوین (کنوود کاستومرز) مراجعه کرده یا با ما تماس حاصل کنید تا مشاوران و تکنسین های متخصص ما بهترین راه حل ها برای برطرف کردن مشکلات را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی کنوود

  • ID
مرکز خدمات جاروبرقی کنوود آذربایجان شرقی

همانگونه که میدانید جاروبرقی وسیله ای الکترونیکی است که با مکش، زباله های سطوح مختلف را جمع و در کیسه خود نگه میدارد ، این وسیله با اختلاف فشاری که ...

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که شما حداقل یک کار را غلط ...

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو کنوود KENWOOD به چه معناست؟ در ادامه با کنوود KENWOOD کاستومرز همراه باشید تا به بررسی و ...

اگر دیگ ماشین لباسشویی اصلا پدال یا نگهدارنده‌ی قابل تعویض نداشت، و آنها را هنگام ساخت دیگ، در داخل بدنه‌ی فولادی آن جای‌گذاری می‌کردند (که اغلب ...

مایکرووی، سولاردام، مایکروفر کنوود، از جمله وسایل مورد مصرف در آشپزخانه است که برای گرم کردن و بعضا پختن غذا به کار میرود. به دلیل مشغله زیاد مردم و ...

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر کنوود است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص کافی آن را تعمیر ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی کنوود می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای لباسشویی کنوود ...

لاستیک یا نوار درب یخچال کنوود یکی از مهمترین اجزای یخچال کنوود است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور درب یخچال کنوود از ورود هوای ...

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید کنوود امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر خانه‌‌ها پیدا کرد. از مزایای یخچال‌های ساید ...

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی کنوود شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت ...

چگونه بفهمیم گاز یخچال خالی شده

سیکل گردش گاز یخچال

بسیاری از مصرف کننده های خانگی و تجاری یخچال فریزر این تصور را دارند که گاز یخچال هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ داشته و این گاز ...

لرزش لباسشویی کنوود
در این مقاله سعی شده تا با زبانی ساده مشتریان راهنمایی گردند تا بتوانند بدون نیاز به تکنسین از لرزش ماشین لباسشویی بکاهند ؛
 
1.محل نصب ...
راهنمای تمیز کردن مایکروویو کنوود

مایکروفرها امروزه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه و اداره ها تبدیل شده اند. تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد ؛ پخت ...

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی کنوود

 تاریخچه ماشین ظرفشویی 

ماشین ظرفشویی از بهترین وسایل ابداع شده توسظ بشر به جهت سهولت در زندگی شهری است چرا که با کاهش زمان,صرفه جویی انرژی باعث ...

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی کنوود

 تاریخچه ماشین لباسشویی 

لباسشویی از بهترین وسیله های اختراع شده در کاهش زحمت انسان ها برای شستن البسه میباشد  و در دستگاه های امروزی علاوه بر آپشن ...

نکات ایمنی یخچال کنوود

پیشاپیش از خرید برند کنوود و انتخاب خدمات ایران سرویس به شما تبریک عرض می کنیم ؛ شایان ذکر است حتما قبل از استفاده از دستگاه خود به مطالعه نکات زیر ...

Load More